De basisprincipes van Chip Tuning

Chip Tuning is het wijzigen of wijzigen van een uitwisbaar microprocessor-register, meestal een EEPROM, MEMORY-chip, in een AUTOS of andere elektronische besturingssysteem van de automobielen om hogere prestaties te bereiken, of het nu verhoogde stroomvoorziening, verbeterde brandstofefficiëntie of nog betere kilometers is. De term chiptuning is echter enigszins misleidend, omdat een persoon de motor van een interne verbrandingsmotor of een brandstofefficiënte auto kan wijzigen, maar ze kunnen de software niet wijzigen die de auto-elektronica bestuurt; Dit is een vraag dat veel voertuigbezitters en enthousiastelingen vragen, en het antwoord op deze vraag hangt af van het type modificatie van de motor of microprocessor. Het hangt ook af van de manier waarop de wijzigingen worden aangebracht en de intentie van de persoon die de wijziging maakt.

Er zijn drie hoofdcategorieën van chip-afstemming dat voertuigbezitters en aangepaste auto-modificatiemechanica gewoonlijk oefenen. Er zijn snelle afrapping, traditionele opleving en automatische transmissie (ATV) -opname. Elk van deze categorieën heeft zijn eigen unieke reeks voordelen en nadelen, dus het is belangrijk voor een voertuig eigenaar of monteur om de voordelen en nadelen van hun gekozen methode van chipafstemming zorgvuldig te evalueren voordat u een soort voertuigmodificatie maakt.

De traditionele methode van motorchip tuning, die het dubben wordt genoemd, is de meest populaire vorm van aanpassing. In chip-afstemming wijzigt een technicus de bestaande startmotorbedrading om de startermotorpoelie te verwijderen en deze door te vervangen door een nieuwe. De nieuwe startmotor en bijbehorende bedrading worden vervolgens rechtstreeks gesoldeerd aan de bestaande startpoort. Een reeks gaten wordt in de motorkap geboord en nieuwe bougies worden vervolgens geïnstalleerd.

De krukas of de zuiger, van de motor wordt vervolgens opnieuw bevestigd en het eindresultaat is een krachtigere, op maat gemaakte motor die meer vermogen zal creëren dan mogelijk is met een standaard set verbrandingsmotoronderdelen.

In traditionele chiptuning worden alle CARS-timingsysteemcomponenten vervangen. Dit omvat de motordimingriem, het distributievermaat, de timingvork, bougies, zuigerkleppen, lifters, compressiekleppen en nokkenassen. Hoewel dit lijkt op een grote taak om alle timingcomponenten van een motor te vervangen, duurt het eigenlijk slechts ongeveer een halve dag om de taak te voltooien, afhankelijk van de expertise van de technicus die het werk doet. Dit is een aanzienlijke besparingen in tijd en geld in het tijdsbestek dat het zou duren om elk onderdeel afzonderlijk te vervangen door aftermarket-producten.

Snelle carburateur tuning is een andere gemeenschappelijke vorm van chip-afstemming waar veel mensen deelnemen. In dit geval zal de professional de brandstofpomp en injectoren van een voertuig vervangen door een andere configuratie. Veel tuners zullen ook de ontstekingsdistributieriem vervangen, of de distributieketting, met een nieuwe die overeenkomt met de nieuwe brandstofinjectoren en motor. Dit elimineert de noodzaak om de bestaande ontstekingsdistributiekoelie en de distributieketen te wijzigen, wat een tijdrovend project is.

Er zijn een aantal redenen waarom een persoon misschien een vorm van chiptuning zou willen uitvoeren. Als u een oudere modelauto bezit, wilt u het misschien onderhouden om zijn prestaties te vergroten. Als u een Amerikaans klassiek voertuig bezit, wilt u misschien een professional hebben, een snelle tune tot uw voertuig. Wat de reden ook is, een goede afstemmingsessie kan uw motor grote vermogen geven, verhoogde stroom voor een korte periode, evenals verhogen de betrouwbaarheid van uw motor.

Klik hier voor meer informatie Chipperformance

loading
×